Beställ innan 15.00 så skickar vi samma vardag

Cart0
  •   69 kr i frakt
  •   Säkra betalningar
  •   Faktura/avbetalning
  •   Snabba leveranser

Köp- och leveransvillkor

Följande villkor gäller för er som kund när ni handlar hos dryckesglas.se. I samband med att ni gör en beställning accepterar ni dessa villkor. Är ni under 18 år måste ni ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.


Valuta

Valutan är Svenska kronor (SEK).

Minimiorder

Minimiorder är 95 kr inkl moms.
 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden med PostNord MyPack är 69 kr och med DHL ServicePoint är 79 kr. Som tillval erbjuder vi leverans med Instabox 79 kr och även hemleverans med Budbee till en kostnad av 89 kr och med PostNord 129 kr. För företagspaket är kostnaden 195 kr. Kostnaden för frakten redovisas i kassan innan du godkänner ditt köp.

Väljer du att hämta paketet på Fabriksvägen 10 i Solna utgår ingen kostnad för frakt (dock utgår 75 kr i expeditionsavgift om paketet ej avhämtas inom 10 dagar).


Betalningsalternativ

Qliro är Dryckesglas betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q* Dryckesglas vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt Dryckesglas.

Efter identifiering och riskbedömning visar Qliro de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Qliro eller någon av Qliros samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Qliros köpvillkor finns att läsa här. Genom att genomföra ett köp på webbplatsen godkänner du Barshopen i Stockholm AB’s köpvillkor.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut per e-post när ni slutfört er beställning. Där finner ni uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast på e-post. När vi har bokat leverans med DHL eller PostNord skickar vi er normalt ett meddelande med kolli-id eller sändningsnummer, gäller ej om er order skickas som vanligt brev.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Om en vara är slut kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med PostNord (vid små paket som brev), DHL, Instabox och Budbee och endast inom Sverige. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget eller om fraktföretaget styr om paket till annat ombud än det som valts, exempelvis pga platsbrist.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (inom 7-14 dagar beroende på fraktsätt), så debiteras 195 kr för fraktkostnaderna samt vårt arbete med hantering av varorna.

 

Leverans till företag

Väljer ni leverans med företagspaket levereras er order till det angivna företaget dagtid. Någon måste finnas på plats för att ta emot varorna. Ingen föravisering sker.

Väljer ni detta fraktsätt som privatperson försenas leveransen p.g.a. ombokning eller omsortering. Ni får sedan hämta er order på ett utlämningsställe.

 

Ångerrätt/Reklamation

Det är alltid 14 dagars öppet köp eller ångerrätt när du handlar hos oss. 

Vid returer ska produkten vara oanvänd och i oförändrat skick. Enklast och oftast billigast är att ni mailar oss och ber om en retursedel som ni får per mail, skriver ut, fäster på lådan och lämnar in hos samma ombud. Kostnaden (som dras av vid återbetalning) för att vi hjälper till med returfrakten är 119 kr. Ni kan självklart ombesörja returfrakten själv. Meddela oss i det fallet fraktsätt och spårningskod, väljer ni att sända retur ej spårbart är ni ansvarig för produkten tills den når vårt lager.

När vi emottagit returen kontrolleras denna och vid ett godkännande returneras hela produktens kostnad exkl returfrakten (vid retursedel från oss.

Vid returer av mindre artiklar som får plats i ett kuvert, såsom vinöppnare och dyl, rekommenderar vi att ni istället postar detta till oss och betalar direkt till ombudet för returfrakten.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv för frakterna. För återbetalning kommer det en kreditering från Qliro som är vår samarbetspartner för betalningar.


Ångra beställning innan den skickats från vårt lager

Om ordern inte är packad och lastad i någon av våra burar för utgående leveranser eller lastad på lastbil så kan ni naturligtvis avbeställa den. Kontakta vår kundtjänst per e-post eller 08-120 004 06 (vardagar) så fort som möjligt. Under högsäsong såsom jul, studenten, nyår m.m. har vi ett stort flöde av paket, då går det normalt inte att avbeställa då packade ordrar lastas direkt i burar för utgående leverans.

 

Transportskada

Om er leverans är transportskadad behöver ni göra en reklamation till vårt kundcenter omgående (inom 5 dagar) då ni mottagit er order. Tänk på att behålla allt emballage och innehåll vid transportskada för reklamation till fraktbolaget. Trasig eller defekt vara ska hållas tillgänglig för oss i de fall där aktuellt fraktbolag eller vår reklamationsavdelning önskar ha varan i retur.

 Instruktioner vid transportskada:

  • För snabb behandling av ärendet, ta en tydlig bild på det trasiga godset och e-posta bilden till oss på [email protected].
  • Inkludera alltid ert beställningsnummer när ni kontaktar vår kundtjänst.
  • Om ni inte har möjlighet att fotografera det trasiga godset, kontakta vår kundtjänst så e-postar vi er en retursedel.
  • Reklamation vid transportskada ska göras inom rimlig tid efter ni mottagit er order (senast 5 dagar efter ni mottagit er order) och görs vid ett och samma tillfälle. Det är därmed viktigt att ni kollar igenom hela sändningen innan ni gör er reklamation.

Vi förbehåller oss rätten att antingen göra en återbetalning för skadat gods eller skicka ny vara till kund.

Gäller det reklamationer som vi tar tillbaka för att testa och det visar sig att produkten fungerar som tänkt debiteras ni för samtliga fraktkostnader samt ev. hanteringskostnad.

I de fall vi sänder ersättningsprodukt och informerar att vi önskar ha skadad/skadade varor i retur står vi för returfrakten. Om kunden inte sänder tillbaka varor som ni har mottagit ersättningsprodukt för, debiteras alla kostnader såsom frakt, varans kostnad samt hanteringsavgift kunden.

 

Defekt vara eller fel leverans

Om en eller flera produkter är defekta i er leverans behöver ni göra en reklamation till vårt kundcenter. Trasig eller defekt vara ska hållas tillgänglig för oss i de fall där aktuellt fraktbolag eller vår reklamationsavdelning önskar ha varan i retur.

Om kunden inte sänder tillbaka varor som ni har mottagit ersättningsprodukt för, debiteras alla kostnader såsom frakt, varans kostnad samt hanteringsavgift kunden.

 Instruktioner vid defekt vara:

  • För snabb behandling av ärendet, ta en tydlig bild på den defekta varan och e-posta bilden till oss på [email protected].
  • Inkludera alltid ert beställningsnummer när ni kontaktar vår kundtjänst.
  • Om ni inte har möjlighet att fotografera den defekta varan, kontakta vår kundtjänst så e-postar vi er en retursedel.
  • Reklamation av defekt vara ska göras inom rimlig tid efter ni mottagit er order (senast 5 dagar efter ni mottagit er order) och görs vid ett och samma tillfälle. Det är därmed viktigt att ni kollar igenom hela sändningen innan ni gör er reklamation.

Vi förbehåller oss rätten att antingen göra en återbetalning för defekt gods eller skicka ny vara till kund. I första hand ersätter vi den, detsamma gäller vid felaktig alt. saknad vara. Gäller det reklamationer som vi tar tillbaka för att testa och det visar sig att produkten fungerar som tänkt debiteras ni för samtliga fraktkostnader samt ev. hanteringskostnad. Om kunden inte sänder tillbaka varor som ni har mottagit ersättningsprodukt för, debiteras alla kostnader såsom frakt, varans kostnad samt hanteringsavgift kunden.

Olika färg och utseende på varor från olika tillverkare och leverantörer
Observera att flera produkter kan ha olika färg, nyans och utseende beroende på att vi säljer produkter från olika tillverkare som har olika tillverkningssätt.

Diska köpta varor i diskmaskin

Om det anges på produktsidan att varan tål att diskas i maskin så ska den klara det enligt tillverkaren.
Anges det inte att varan kan diskas i maskin på produktsidan eller på produktkartongen (om sådan medföljer) ska varan diskas för hand.

Hur packas min order?

Vi packar alla våra varor varsamt med skyddsmaterial och de levereras i kartonger av wellpapp.
För de varor som levereras i presentförpackning anges detta på respektive produktsida.

Hur hanteras dina personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras enligt den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Genom att handla hos oss godkänner du våra villkor. Efter lagd order kan det komma att skickas ett uppföljningsmail till den mailadress som angivits när ordern lades (normalt skickas mailet efter ca 2-3 veckor).

Privacy Policy

Ta del av Dryckesglas Privacy Policy här.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information